Alla inlägg under februari 2011

Av Gunilla Enlund - 21 februari 2011 21:47

  Så var denna weekend till ända.En härlig helg i skidåkningens tecken! Vi startade i Björnlunda på fredag em och via Uppsala och vidare norrut. Vid 22 tiden anländer vi till Mångbergs fäbodar  , en fantastisk kulturbyggd. Efter en orolig natts sömn tog jag en tidig morgonpromenad,med det fina morgonljuset och soluppgången fick jag lite fina bilder!När jag kommer in har de övriga vaknat och jag fick veta att det var -30 grader ute,Kändes som -15 !Vad ni inte vet är att Tomten bor i Gesunda,vid bergets fot ligger tomteland! Tyvärr var det inte öppet. Branta fina backar och fint underlag gjorde helgen  minnesvärd. På måndga fm blev det längdskidor i fina spår , inte så kallt och lite snö hade kommit under natten! Vad som blev mindre roligt var resan hem med Sj ! 2 timmar sent anländer jag till Gnesta för att bli upplaockd av Patrik.I morgon blir det jobb som vanligt.


Tjing

Av Gunilla Enlund - 16 februari 2011 17:49


Efter en dag på jobbet , där det som vanligt är fullt upp känns det helt underbart att få spänna på sig skidorna och njuta av det dagsljus som fortfarande finns kvar i elljusspåret på hagstumosse! Att få njuta av den underbara härliga naturen och låta alla tankar passera revy i huvet och bara behålla de positiva. Skidor är en så härlig motionsform , jag skulle lätt kunna fastna i spåret och bara åka varv på varv på varv.....likadant när jag simmar , det går så lätt , bara simma längd på längd och låta tankarna flyta i väg....trots at man var helt slut när man lämnar jobbet känner man all energi återvända och man kan komma hem nästan som en ny människa! Nu väntar dusch och bastu! Så härligt....


kramar

Av Gunilla Enlund - 12 februari 2011 07:35

Vaknar upp och känner kylan i rummet, sover så gott i kallt sovrum 12-15 gr gör mig inget.Ute visar termometren på - 11 grader och en klarblå himmel. Stiger upp med stora förväntningar på dagen. Många nya möten och en heldag ute i friska luften, med matlagning , eldning och lite snölek. Mina fina ungdommar är i Katrineholm för att hålla vinterläger för sörmlänska strövare och frilufsare. Härligt att se de engegemang de lägger ner. Det gör mig lycklig.Och Emelie reser upp till klövsjö för att under 2 veckor vara snowboardlärare, så glad för  hennes skull. Nu ska jag ut och packa bilen med kursmateriel  :). Helgen har för övrigt en del annat att bjuda på , men det får bli en annan historia!


Kyliga vinterhälsningar

Av Gunilla Enlund - 8 februari 2011 18:58

Hallådär, det var ett tag sen sist....har börjat jobba igen . Tänker nu berätta om den trevliga turen i söndags i västerås. Det var vargspårning, en norsk kvinna som var väldigt duktig på varg var vår guide. Hon visade oss platset där alfaparet och deras ungar vistades i reviret, en varg kan vandra upp till 2 mil på en dag runt för att vakta reviret. Vi såg tassavtryck av varg och oxå platsen där man rivit djur. Massor av päls och maginnehållet var kvar. Vargen är ju rovdjur och rådjuret vegeterian så därför lämna vargen maginnehållet kvar , eftersom det bara är en masa grönfibrer. Vi såg spår av räv och lodjur oxå. Man kan se på stolreken på spåret om det är en varg , men oxå på att den går väldigt rakt, dvs inga omväger eller kringelkrokar. Detta gör vargen för att spara energi då den vandrar så långt.... Vi avslutade dagen vid en sjö där vi grillade korv och åt vår matsäck! En mycket trevlig dag med sol och gott sällskap!


tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ska man ha mobilen på i biosalongen?
 Ja
 Nej
 Ja men ljudlöst

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards