Alla inlägg under februari 2012

Av Gunilla Enlund - 21 februari 2012 21:17

Med lite flyt i tillvaron så kunde jag smita hem från jobbet ett par timmar tidigare, sk vardagslyx som man ibland måste unna sig . Blev en promenad till affären med Lovisa och lilla Selma(jack russel),sen blev det garagehörnet ,lite bra musik i lurarna och bara njuta av stunden i solen !


Senare blev det förbredelser inför skridskodiscot på kyrksjön i kväll, så himla roligt att arrangera när man vet att folket dyker upp och uppskattar det vi i Ff gör .Numer går det på rutin och inte alls ngt jobb att fixa inför.....någon fråpgade mig hur många timmr jag lägger ner på friluftsfrämjandet, svaret blev att det törs jag inte räkna på . Men numer satasr jag på säkra kort och gör bara det jag har lust till. Har bestämt mig för att trappa ner och satas mer på mig själv , kan inte göra allt för alla andra.


Att satsa på mig själv just denna vår och sommar betyder att jag anmält mig till en kurs för att ta dykcert :) , börjar nästa onsadg vilket skall bli oerhört spännade. Lite pirr imagen kan jag känna , ska jag fixa detta? Inte likt mig kanske, är ju inte rädd för vatten direkt. Tror att det kanske snarare är mörkret i svenksa vatten som skrämmer ....är ju mörkrädd ;)! men den som lever får se ... och leva tänker jag göra , och göra det nu för vem vet vad som händer sen !


Puss och god natt till er alla


Nilla

Av Gunilla Enlund - 7 februari 2012 21:52

Ja nu var det ett tag sen jag skrev , ska försöka bli bättra mig ..... Julen blev härlig, tillsammans med mina nära kära for vi upp till Funäsdalen för skidåkning , julfirande och afterski solen lyste och lagom med minusgrader ,fina backar och härligskidåkning. Jagade dessutom Patrik i längdspåret :) ! Längtar tillbaks och känner en viss avund till Emelie som får tillbringa sina dagar i skidbackarna :).


Tog en kortare promenad i dag efter jobbet , det är så härligt. Nu märker man att dagarna blir ljusare och fågelsången börjar så smått att ta form. För mig är detta ett sätt attt orka med....hur trött och sliten man än är och man tänker att man inte orkar ut , vill bara kasta mig i soffan framför tvn och slöa, men så himla skönt när man väl tar sig ut , alla jobbiga tankar och känslor rinner av en och man fokuserar på allt positivt, mina nära kära, alla fina vänner som faktiskt fins där ute . Alla som bryr sig om , de som ringer för att kolla att allt är ok , inte så ofta men det kommer och gör mig så glad.....en klapp på axeln , ett vänligt ord på affären , helt enkelt alla mina vänner , tack för att ni finns där ute, det är ni som ser till att battereierna laddas och energislukarna får stå åt sidan :)


Dags att ladda lite till med sömn !


Ha det gött, älskar er alla!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ska man ha mobilen på i biosalongen?
 Ja
 Nej
 Ja men ljudlöst

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards