Alla inlägg under september 2012

Av Gunilla Enlund - 18 september 2012 18:37

Jaha så var det nu slut på sommaren om den nu varit .....jodå det har varit sommar , i alla fall några dagar.Och vi har haft sommarläger ett mycket lyckat sådant. Många glada deltagare och ledare, mycket aktivitet och lägerbål förståss med sång och skratt!  Vad var bäst då ? Jo i mitt tycke naturligtvis den underbara lördagen då jag fick rycka in och hjälpa till med kajakerna, och det sprack upp på himlen och vinden la sig och solen gassade så vi kunde paddla runt Oaxen. Förståss oxå såpabanan var en upplevelse hihi barnet i mig kom fram. Att få ha sagostund för de minsta små var härligt.


Vad har sommaren mer bjudit på då? Jo små glada överarskningar ,som när jag bestämde mig för att en kväll när vädret var som bäst , att packa tält och sovsäck och kajak för att dra ut vid stendörren och Patik bestämde sig för att hänga på. Vi glömde tändstickorna, så vi fick uppsöka en segelbåt och dra en vit lögn om blöta stickor :), men en trevlig bekantskap blev det , och vi fick var sin gin o tonic med oss för att njuta av i solnedgång!


Eller som den morgonen jag vaknade och solen sken från blå himmel , klockan var bara sju , väcker Emelie för att fråga om hon vill paddla ;) du är inte klok mamma blir komentaren, men ok packa du så sover jag en stund till ! Man har bara sina barn till låns och då är det underbart så länge de vill hänga på !


Några dyk har det oxå blivit , och forsränning i bergslagen, mycket roligt!


Och jag har tagit ett steg mot min egen frihet då jag faktiskt vågat ge mig ut själv på de sju haven och en öde ö för att tälta i min ensamhet.



Och just som jag funnit mig till ro i min ensamhet , har någon tagit ett stort kliv rakt in hos mig och vad som nu händer står skrivet i stjärnorna, men jag tro nog lyckan kommer stå mig bi!



Om vidare äventyr kommer ni att få höra!


Tjingeling <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ska man ha mobilen på i biosalongen?
 Ja
 Nej
 Ja men ljudlöst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards