Alla inlägg under mars 2012

Av Gunilla Enlund - 27 mars 2012 16:13

Blev en härlig långhelg , då fredagen kompades ut , inte med sovmorgon som man skulle kunna tro :) utan upp till cityterminalen  tillsammans med Patrik för att möta upp Emelie som anlände med nattåget från Östersund. Blev en frukost i lugn o ro på termialen. Vi for sedan vidare ut på Djurgården för en promenad i morgonsol , vilket var härligt! Lämnar Patrik i stocckholm , Emeli och jag far hemmåt för att njuta av dagen och solskenet. Em tillbringas i Nyköping med Lovisa och lite shoping!


Kvällen avslutas med grillnning i sällsakp med ungdommarna och ett gott glas vin på altan!


Lördagen blir trädgårdsarbete , men även en bra bok avnjuts i solen :) lite god mat och en bra film avrundar kvällen!


Söndagen blir en dag i avskedets tecken , då Emelie åter måste fara uppåt landet och Funäsdalen, men innan avsked blev det dykning och eskimåsväng i badhuset . Lunch i form av våfflor med sylt och grädde.


Eftermiddagen ägnades åt inköp av torrdräkt!


Efter denna trevliga helg var det lätt att stiga upp på måndag morgon för att jobba!


:)




Av Gunilla Enlund - 19 mars 2012 19:20

Allt har sin tid.....nu kommer våren och tädgådsarbetet kommer kräva sin tid , men det är ju tjusningen med att bo som man gör . Med ljuset kommer oxå dessa härliga kvällar då man aldrig vill gå in. Till helgen blir det att på allvar städa upp på altan inför kommade födelsedagar , jag minns förra våren då vi satt på altan långt in på kvällen på min födelsedag , fina minnen med fina vänner !


Mullepassen har dragit i gång igen och det är 10 st underbara vetgiriga glada barn som ger mig så mycket possitiv energi. I söndags spikade vi fågelholkar , och pratade vårfåglar , och som på beställnig när jag nämde Tranorna så kommer ett par flygandes rakt ovanför oss.....måste varit Mulle som skickat dem :)!


Nu är det spikat , det blir sommarläger men inte på Gilwell utan på Tunanäs vid Mörkö och intresset är rekordstort även i år , kommer nog inte kunna ta emot alla som vill.....


I början av året var lusten att arrangera lägret lika med  noll, men nu känns det riktigt bar trots allt.


Jag var för övrigt på vildmarksmässan och gjorde provdyk, vilket var jättekul även om det började så smått med panik, som gick över när jag förstod att jag skulle andas oxå.....ja generalfel förståss men å andra sidan har jag det avklarat nu då :) !


Tingeling

Av Gunilla Enlund - 2 mars 2012 18:06

Ja då har sporlovsveckan förflutit och med den 2 lyckade aktiviteter för friluftsfrämjandet! Skridskodisco på sjön blev välbesökt och häxkvällen fick jag tillbnringa som skogsrå på en station , och locka folk till döden med min vackra sång haha.Som klippt och skuren :) .Det var en härlig stjärnklar och ljummen kväll, hade tom kunna tänkt mig att övernatta där ! Denna vecka har förflutit med jobb möten och dykkurs. Dykkursen gav mersmak :) ska verkligen bli kul ,blir till att plugga lite i helgen . Längtan ut tar mig kanske en tur på sörmlandsleden eller lägger ut en ny cache. Vem vet vad helgen har at bjuda på mer än solsken!


Tjingeling

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Ska man ha mobilen på i biosalongen?
 Ja
 Nej
 Ja men ljudlöst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards